En dag sedan ledig =)


Jobbar i morgon sedan är jag ledig en dag iallafall, ska till sjukgymnasten på tisdag och hoppas det går bra.
Va nära att sjukskriva mig idag, men jag tog mig till jobbet men hade jag vetat att en viss person inte skulle göra något alls på morgonen hade jag stannat hemma.
Snart går hon på semester och det tacka jag GUDARNA för =)
Dagen gich bra, trots min onda rygg.
Liggen bäbisen långt bak och trycker eller är det foglossning?
Hur som helst så får jag förhoppningsvis hjälp på tisdag, kan inte ha det såhär längre.
Tar mig knappt ur sängen på morgon och ibland hugger det till i ryggen så jag håller på att ramla.

Peter va på gatufesten igår, han känner ju dom som spela i Hellacoopters så han fick komma in gratis för dom hade skrivit upp honom på deras gästlista.
Så han fick även backstage (stavas det så?) kort, så när dom spela stod han på scen med dom fast bakom med bland annat Amanda Jensen.
Sedan gick dom alla på Oskar och parta vidare där (han kom hem halv 4 i natt), roligt för Peter att träffa dom och umgås lite.
Berättade för dom att vi ska ha barn och det tyckte dom va jätte roligt, dom ska göra en sista turne i September och då är det en kille som bruka följa med dom som vill att Peter ska med och några till.
Men september, känns lite nära tills jag ska föda.
2 månader förvisso men ändå, allt kan hända.
Vill helst ha honom hemma då, för tänk om det skulle hända något då och lill bäbisen är redo att komma då.
Skulle jag då förlåta mig själv att Peter inte va med?
Skulle han klara det själv och inte veta att han va med?
Jaja återstår att se om han följer med, men troligast blir det så att han stanna hemma men jag förstå om han är sugen så han får bestämma själv om han vill åka eller inte.
I värsta fall får väl mamma vara med på förlossningen då =)
Hehe hon fråga ju när hon fick veta att vi skulle ha om hon fick va med, men nej det vill vi inte.
Vi vill sköta det själva, inte ha mamma med som en 4 åring.
Men om det skulle vara så att Peter åker och bäbis skulle komma 2 månader tidigare så får jag ringa mamma så hon kan hålla mig i handen *LER*

Till helgen ska vi upp till Mamma å Kalle, underbart och Peter längtar.
Känns så bra att han tycker om att vara där uppe, han sa till och med att han tycker det är tråkigt att det bara är en helg och skulle vilja stanna längre.
Men det går ju inte för vi ska ju jobba, men förhoppningsvis framöver så kan vi åka dit och stanna längre.
Vi ska grilla och mysa hela helgen, det blir så gott att grilla på deras grill och sedan när grillmästaren (Peter) grilla blir det kanon.
Jag ska grilla MAJSKOLVAR också, ovanligt va?
Hehe nej, jag älskar att grilla det.
Blir så underbart gott, man äter så man kan knappt gå sedan.
Mysigt att sova i stugan på gården också, tänk sedan på sommrarna när bäbisen ha kommit.
Ååå så skönt det ska bli då att vara där, längtar redan =)

Vi ska göra oss av med katterna, det kommer inte funka sedan.
Känns jätte jobbigt och jag mår skit dåligt över det men vad ska jag göra?
Vill inte chansa och ha kvar dom till bäbisen kommer, kattlådan, allt hår och när dom leker så låter det ibland som dom ska riva hela lägenheten och tänk när bäbisen ligger i sin säng och katterna springer över honom och h-n får rivmärken över hal ansiktet och kroppen nej tack det kommer inte funka.
Hade vi bott så katterna hade kunnat varit ute, ja då hade det varit annorlunda men nu är det inte så.
Vill även inte ge bort dom till vem som helst, för det kan vara vilken idiot som helst.
Isåfall ska man ta bra betalt för dom, för vem skulle betala rätt mycket och sedan vara dum mot dom.
Det tror jag ingen skulle göra, fast man kan ändå inte vara säker.
Om mamma ändå kunde ändra sig och gå med på att ta dom, men det kommer aldrig hända.
Kanske får avliva dom? Men det känns hemskt det med, för dom ha inte gjort något fel och är jätte goa katter.
Fast ska jag tänka så här så avliva jag dom hellre än att ge bort dom till någon som ärdum mot dom men ändå känns det hemskt.
Är så jobbigt med detta, vet verkligen INGEN som kan ta dom.
Svärmor vill ha dom, men då är det gubben hennes han vill inte ha katter så det går ju inte heller och pappa min och hans familj ha 2 katter redan och vill inte ha fler.
Så vad gör vi?
HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är det dags för sängen, vila ryggen och sova.

Älskar Dig Peter 
Längtar efter DIG i min mage =)

Kommentarer
Postat av: JONNA

gud vad gott med grilla:D

svårt det där med katterna :/ måste ju finnas nått man kan göra.. hm.. kramo

2008-07-07 @ 06:53:04
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: Tinna

Hej !



Vad tråkigt att du har så ont i ryggen, hoppas att du kan få hjälp... du har ju ganska många veckor kvar som kroppen måste hänga med.

Hoppas du snart mår bättre



Ha en bra dag !

2008-07-07 @ 11:28:28
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0