Kvällen...


Ja snart blir det sängen, ha försökt vila idag men ha inte kunnat.
Ha haft så tråkigt också, P ha jobbat och jobbat.
Såg en film förut, jätte bra va den =)
Nu ikväll ha jag suttit och kolla på Paradise Hotel, gamla avsnitt som man sett för flera år sedan men va ändå skoj att se.
Ätit jordgubbar, chips och dricka.. Ha svullat rejält, men det får man när man är gravid =)

Ska på mödra på onsdag =)
Hoppas på att få lyssna på hjärtljuden då, det kommer jag nog få.
P jobba så han ska inte med, men det är inte så viktigt heller.
Det viktigaste är ändå inskrivning, första gången man får lyssna på hjärtljuden och ultra och allt det va han med på.
Men nu är det jobb som gäller, sedan spela det ju ingen roll om jag åker ensam heller det går lika bra iallafall.
Efter det hämta mamma och kalle mig, så ska vi hem till oss och så ska jag passa Wilma medans dom åker båten och äter lunch.
Sedan hämta dom oss och vi åker och hämta P på jobbet och direkt mot Ikea för att köpa spjälsängen och massa saker =) Skulle vilja köpa byrån också, men det kommer nog tyvärr inte få plats i bilen så den får vi nog vänta med.

Snart sluta P så hoppas han hinner med kvart över bussen så han slipper vänta tills 01.15..
Isåfall lägger jag mig nog och sover för så länge kommer jag inte orka vara vaken, fast är inge trött men finns ändå inget vaken att göra.
Annat blir det sedan när bäbisen är här, då är det många vakna timmar och få sovandes.
Men det kommer det vara värt flera gånger om, vi ha pratat om att skulle det vara jobbigt för oss så får P sova och jag får åka på stan och roa oss några timmar medans han sover och tvärtom.
För vaken 24 timmar om dygnet kommer man aldrig klara, då kommer man bli tokig efter ett tag.
Aja det där löser sig, Linda (Peters syster) deras lilla Theo han sover från 23 ungefär till 6 på morgonen.
Dom ger honom tillägg på kvällen så sover han så länge, så det kommer vi nog också köra med om det är bra att ge nyfödda det så!?!?!?
Visst man får räkna med sömnlösa nätter då man skaffa barn, det är vi helt medveten om så det är ingen fara utan det är som jag sa tidigare det är det värt.

Mamma sa i helgen när vi va där, ni kommer väl skaffa fler?
Ojaaa det ska vi =)
2 minst vill vi ha, P vill ha 4 säger han så får se hur det blir med den saken.
2 till att börja med sedan får vi se hur det blir, blir det en till efter så vi ha 3 då blir det 4 istället för ska ha jämt antal med ungar ha jag bestämt =)
Sedan gäller det ju att komma på namn till alla också, hehe jag som ska ha alla barn på samma första bokstav.
Och Peter som bara ska ha Eddie om det är en pojke så får vi utgå från bokstaven E då, ni som känner mig och läser denna blogg vet ju vad vi väntar för sort men skriv inget om det i kommentarerna för vissa som läser denna ska inget veta vilket kön det är =)

Men iallafall om man utgår från bokstaven E så blir det Eddie, Emil, Ellen, Ella, Ebba och Embla vi ha att välja mellan.
Svårt om det skulle bli fler än 2 pojkar, då finns det inga namn =(
Fast kan ju hända att jag ändra mig också och det inte alls behöver vara samma bokstav på alla.
Jag är ju helt inne på Nils, men P är tveksam men ha sagt att blir det en Eddie så kan nästa få heta Nils för att jag va snäll och gav med mig på Eddie =)
Så får se om jag ändra mig, hehe här sitter jag och planera nästa unges namn innan den i magen ens är född.
Finns ju många flicknamn man kan tänka sig, men pojk namn är ju så himla svårt.
Visst finns många fina namn men många som jag inte kan tänka mig ha på mina barn, aaaaaaaaaaaaaaa sååååå svårt det är.
Men denna bäbis är iallafall bestämt och klart =)
Vi säger namnet hela tiden och det låter sååå bra, P fråga alltid när han ringer/sms:a hur det är med lill-n i magen.
Han är så lycklig =)

P ringde och sa att han tar kvart över bussen =)
Så nu höll jag på att skita på mig när han klev innanför dörren, han fick skjuts.
Så nu är det mys och sedan sängen, natti natti.

Älskar Min Peter

Kommentarer
Postat av: Mumsan

Fan tjejen..u är ju en riktigt duktig bloggare... Att du orkar?! Men det ger ju mig nöjet att få läsa och följa dig och din graviditet... Spännande! För vi upplever den i vissa saker så lika och i vissa saker så olika!

Mys lugnt med din darling, jag myser med Bosse jag... (the dog)

Kram

2008-07-19 @ 00:38:10
URL: http://mumsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0