Vad är man värd?

Ingenting enligt vissa som det verka, min egen släkt...
Så ledsen som jag varit ikväll ha jag aldrig förr varit, så ledsen så tårarna inte kunde sluta rinna.

Pappa, Ruttan och syskonen kom på middag idag och vi hade det jätte mysigt.
Åt kina mat som Peter gjort =) Och kladdkaka till efterrätt *Mums*
Svärmor ringde och kommer i morgon kväll och sover kvar och söndag ska vi gå på Ikea och sedan ut och äta.
Så mitt i allt så skicka brorsan sms och vill komma söndag istället, tyvärr sa jag då det går inte vi ha planerat annat nu och då blir han sur.
Men han hade ju sagt först att han skulle komma lördag, men då passa det bättre söndag för då skulle han lämna tillbaka Nora till mamma sin och då slappa han åka lördag i onödan.
Snällt och säga så då, onödan att åka och fratta sin syster.
Tack då fick man ju bekräftat hur mycket man va värd, inte ett skit kändes det som.
Så då ringer mamma och fråga varför han inte fick komma söndag, förklara allt för henne men trög som hon är fatta hon inte och skrek till mig.
Så jag blev så ledsen så la på luren och sa att hon behöver inte komma i morgon om hon ska skälla på mig för ingenting och hon tyckte inte hon gjort fel.
Men ska jag behöva ändra våra planer för att brorsan inte kan åka i onödan till sin syster som fyller år en gång om året, nej tack då kan han lika gärna skita i mig helt och hållet tycker jag.
Han behöver inte göra sig besvärad och komma alls, tjurig som jag är men men det skiter jag i för denna gång tycker jag inte att jag gjort fel.

Mamma håller honom bakom ryggen hela tiden, är så less på det.
Hon gör mig ledsen om och om igen hela tiden, tårarna kommer nu också när jag tänker på det.
VIsst hon är världens bästa mamma och ställer upp, men inte när hon håller på så här.
Jag älskar henne jätte mycket, men orka inte med att bli ledsen och förbannad hela tiden.
Brorsan kommer inte och fira mig alls och det kvittar för mig, hur mamma gör i morgon det återstå att se.
Just nu känns det som att det kvitta, orkar inte med massa bråk hela tiden.
Hon ringde förut och låtsas som ingenting och det gör mig bara ännu mer arg, så nu får hon ringa i morgon.
Fick en värmedyna av Pappa och dom i present och en jätte fin kopp syster hade målat =)
Värmedyna hade jag önskat mig, jätte skönt för min rygg då jag ha ont.
Så det va en kanon present, ska lägga mig på den nu och läsa lite tänkte jag.
Tidig kväll, men ha ju jobbat hela veckan och ska upp tidigt i morgon och göra pajer tills i morgon om man nu får något främmande.
Om inte så är det bara frysa ner pajerna, så lätt va det.

Mamma ringde nu och bad om ursäkt, trodde aldrig hon skulle göra det.
Känns bra, men sa åt henne nu att hon måste fatta hur det känns för mig också.
Hon tror fortfarande att jag är hennes lilla flicka på 10 år som inte klara mig själv, men Mamma jag fyller 23 på söndag, är sambo och förlovad jag klara mig själv.
Men hon ha svårt att fatta, varför?
Älskar ju min mamma till högsta pris och skulle inte vilja vara utan henne, men jag orka inte hela tiden bli ledsen.
Det är inte första gången hon får mig att grina, jag är så känslig så grina för minsta lilla.
Men så är jag och kan tyvärr inte göra något åt det, jag är så som person och Thats It...
Så mamma, kalle och wilma kommer i morgon iallafall, bra för vill ju verkligen dom ska komma =)

Älskar Dig Peter, Tack för att du förstå mig och trösta mig men ikväll ville jag inte ha tröst va så förbannad och ledsen på samma gång.
Ibland vill man bara va ifred när man är ledsen och precis så va det ikväll.
Tack Älskling för att du finns.
Puss på Dig

Kommentarer
Postat av: Jonna

åh, dden boken är skitbra, ja fick den av älsklingen för ett tag sen. en bok till som ja tycker är jättebra är; "glöm att ni har en dotter"... och; "bangkok hilton" och "säg det inte till någon" haha det var tre men ändå..:)

men gumman då.. de låter vekligen inge skoj:( men du får försöka ha världens bästa födelsedag ändå imorgon, jag tror det kommer ordna upp sig! han menade ju inte precis som han sa, din bror.. ibland säger man saker men man väljer fel ord :/ .. massa puss o kram

2008-03-08 @ 10:07:00
URL: http://marioon.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0