Kan man bli mer less!?!?!?


Fy fan för försäkringskassan, jag trodde det hade löst sig.
För igår då jag ringde hade dom fått mina papper och idag ha dom inte dom?
Vad f-n håller dom på med egentligen, så ska vänta och se om dom hör av sig annars får jag ta ut föräldra dagar innan vilket känns TOPPEN eller inte.
Men vad ska jag göra?
Kan inte jobba för foglossningarna och måste ju få pengar från någonstans, så enda lösningen är att ta ut föräldra dagar innan.
Men jag ska försöka ta så lite dagar som möjligt, får snåla för jag vägra ta ut fullt och sedan inte kunna vara hemma när han kommit.
Är så less så vill bara grina, orka inte med detta.
Det är nog att man ha så j-vla ont och så ha dom "tappat" bort mina papper så jag ska behöva genomlida detta.
Försäkringskassan hur f-n kan man ens jobba där, fatta inte hur människorna tänker.

Jag skulle ju kunna gå till läkaren och bli sjukskriven, men då kanske inte försäkringskassan godkänner det och så ha jag likt förbannat gått hemma utan pengar.
Jag ska iallafall vänta nu några timmar så ska jag ringa igen, annars ska jag fråga hur mycket jag får ut per dag i föräldra penning och se hur mycket jag klara mig på.

Vi ha ju även lovat Peters syster eller lovat och lovat sagt att vi kan komma i jul, men som det känns nu ha man inte råd.
Sedan fyller deras son Rasmus år nästa månad och då vill Peter åka upp, men om det ska vara såhär så kommer vi knappast ha råd.
Visst vi ha sparkontot men det ska inte gå till resor dit upp iallafall, nej nu f-n blir det att snåla och tänka på varja krona man gör av med.

Hade det inte varit för att jag ha Eddie i magen och Peter som jag älska så vet jag f-n inte vad jag hade gjort nu, hade nog inte orkat.
Är så less på att det strula, sedan kommer Peters syster inte bli glad om vi inte kommer.
Men det skiter jag i, för ha man inte råd så ha man inte.
Jag tänker inte lägga ut tusen kronor plus allt annat man gör av med där uppe och sedan komma hem och inte ha pengar att leva för.

Orka inte mera nu, Bye Bye

Kommentarer
Postat av: J O N N A

gud så jävla dumma i huvet dom är dom där jävlarna på försäkringskassan! höjden av idioti verkar dte som =/

2008-09-17 @ 17:23:05
URL: http://thisney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0