Kebab Mumsigt =)


Älsklingen ringde och fråga om jag ville ha kebab, oja klart jag vill det.
Så han ha köpt det och väntar nu på bussen hem, längtar såååå efter kebab men såklart efter Älsklingen också.
Att man alltid blir hungrig då man tänker på mat, jag va egentligen inte hungrig utan mer sugen men nu när jag vet att han kommer hem med mat snart så är jag jätte hungrig.

Han hade träffat en kompis flickvän och hennes mamma på jobbet, dom bodde där på hotellt där Peter jobba så nu satt dom i baren och drack =)
Så hon fråga när det va dags för bäbisen att titta ut, är roligt att alla fråga och säger att dom är så glad för våran skull.
En an tjejerna som bruka jobba i baren är super gullig, eller alla är det men speciellt den ena.
Så det ska bli sååå roligt när han kommit så vi får åka och visa upp snyggingen våran, alla kommer ju vilja träffa honom.
Måste även åka på jobbet och visa upp honom, man kommer ju vara världens lyckligaste och stoltaste mamma =)

Ha hittat ett sååå snyggt halsband som jag ska beställa då han kommit, tänkte beställa det nu innan men man vet ju aldrig dom kan ju ha sett fel också och så kanske det kommer ut en liten flicka istället.
Fast det va ju så synligt på ultra så det kan inte vara fel, men man vet aldrig.
Så den beställningen får vänta tills han kommit, kanske blir min julklapp från Pappa Peter också =)

Jag ha ingen aning om vad jag ska köpa till honom, hade velat att han skulle haft en sådant halsband också men han använder inte halsband så han tycker det är dumt att beställa och så blir det bara liggandes och det ha han helt rätt i.
Nu måste man snart börja inhandla julklappar också, men i år blir det lätta julklappar.
Mina syskon samt syskon barn får presentkort, utom minsta syskonbarnet han ska vi köpa kläder till.
Sedan mamma och kalle vet vi inte, men sedan får ingen mer i min släkt.
För brorsan och hans tjej köper vi inte till för där får barnen istället, pappa och ruttan måste väl kanske få något.
Men det blir något litet för av dom får vi knappt något, jag blev så besviken förra året så jag grät över julklappen uscha det va hemskt.
Så därför väljer vi att inte köpa åt dom eller något litet, eftersom syskonen får ju och det är väl bättre barn får än vuxna.
Peters syskon barn ska vi köpa till, men hans syster och man får inget i år för det är samma sak där viktigare att barnen får.
Sedan ska ju Peters mamma och pappa få något, men det är ganska lätt.

Fundera på att göra fotobrickor eller förstoring på Eddie och ge bort, fast det bero ju också på när han kommer.
Går jag över tiden och får i början av december blir det tajt om tiden, men kommer han i bra tid så hoppas vi att vi hinner knäppa några fina kort och antingen göra fotobrickor eller förstoring.
Det är en perfekt julklapp och man slipper springa och köpa åt alla, utan då blir det så och alla får likadant.
Lätt och smidigt =)

Till Eddie ska vi inte köpa något speciellt i år för han är ändå så liten då så han förstå inte så mycket, utan vi sätter in pengar på hans konto som vi ska öppna i samband med att han föds.
Visst ska han få någon julklapp iallafall, men känns som att han kommer få massor av alla andra ändå så då är det bättre han får pengar av oss och någon julklapp också.

Snart kommer Älsklingen med Kebab, några minuter kvar bara så jag ska fixa mysigt i köket tills han kommer.

God Natt mina kära/icke kära läsare och sov gott, dröm sött och vakna torrt (Så bruka Mamma säga)...

Kommentarer
Postat av: Malin

Du har ju redan det? alltså länkar till andras bloggar. Om du vill ändra namnet Länkar så gör du det under kodmallar. / Malin

2008-09-21 @ 13:08:14
URL: http://enmalinen.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh så mysigt med julklappsprat=) det är så fint med jul, tid och mys med familj!

och ni har ju en liten bebis då med, tänk så underbart!



kram

2008-09-21 @ 17:15:08
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0