Vad är foglossning?


Tänkte för er som kanske inte vet...

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=23029
Kolla in den sidan..

     =(

Ha fått detta bälte av sjukgymnasten, hjälpte till en början kanon bra.
Nu spela det ingen roll, för nu ha jag sådan fruktansvärd värk så det kvitta tyvärr.
Idag gick vi på stan men det sluta med att vi fick åka hem, jag kunde knappt gå.
Grina för så ont gjorde det, tårarna kom i bussen med.

Så väl hemma tog jag värma dynan och hade den mellan benen och låg i sängen, kanon skönt och så somna jag ett tag.
Men värken finns ju där HELA tiden, rygg ont det är ingenting om man jämnför hur ont det gör i fogarna.
7 veckor och 4 dagar tills beräknat datum, hur ska jag orka?
Ska till barnmorskan på tisdag, ska prata med henne då om att jag kan inte gå över tiden då får dom sätta igång mig.
Denna värk är inte att leka med, det är faktiskt ett rent helvete om jag får skriva så.
Visst man må vara pjålig men ni som inte varit gravid och tycker man är gnällig, bli gravid själv och hoppas du njuter riktigt när du får foglossningar.

Ha sagt till Peter att det blir nog bara ett barn sedan får det vara nog, för detta vill man inte vara med om igen.
Även fast man glömt detta sedan så när man väl blir gravid igen kommer man bli påmind, men sedan kommer det ju ut något positivt av det hela också och det är ju tur.

Peter är så underbar, han blir så ledsen för min skull när han ser hur ont jag har och säger åt mig att inte göra något.
Men hur lätt är det?
Jag känner mig handikappad och får verkligen skit, vissa dagar vill jag bara gå under och vakna när det är dags att föda.
Om inte värken kommer bli bättre så kommer jag nog va sängliggandes sista tiden, för redan nu är det svårt att ta sig upp ur sängen och jag vet att det inte blir bättre.

Det ska bli skoj att se vad barnmorskan säger, synd man inte gått längre för då kanske dom satt igång en redan nu?
Men det är ju ändå ett tag kvar och det är ju inte bra om han kommer för tidigt heller, men sådär om 5 veckor kan han gärna få komma.

Nog om detta.

Va ju på Peters gamla jobb och åt lunch idag, P åt pasta och Jag åt fiskburgare jätte gott va det.
Fick äta gratis, Tack Tack =)
Sedan skulle vi ju gå på stan, men fick åka hem.
Va på hemköp bara och handla lite sedan raka vägen hem.

Sedan bestämde vi att vi åker inte till Östersund som det va tänkt ännu nästa helg, lite trist för Rasmus som fyller år men men så är det iallafall.
Så svärmor skulle komma något framöver istället, hon ville komma så hon kan börja handla julklappar och sånt.
Sedan ville svärfar också komma något innan vinter, så får se när han kommer.
Sedan vill vi att Peters syster med familj ska komma något när bäbis kommit, men det tror vi inte dom kommer göra utan dom vänta tills vi kommer i jul.
Men jag ha sagt till Peter att jag tycker det är fult gjort om dom vänta, för varför ska vi åka dit på jul och göra dom nöjd bara för att dom inte ha råd att åka hit.
Men massa annat finns det pengar till, men inte komma hit utan vi ska åka dit så fort det är något.
Nej det blir jag less på och Peter håller med, nu ha vi ju sagt att vi ska åka dit på jul och kommer vi inte göra det kommer det bli ett j-vla liv men isåfall får det bli det.

Bäbis är ungefär bara 1 månad då och dom hade aldrig åkt så långt med någon av sina då dom va 1 månad, men dom kan begära att vi ska göra det.
Nu låter det som jag inte tycker om dom, men så är det inte.
Jag älskar verkligen dom jätte mycket, men just när det gäller sånna här saker blir jag arg.
För hon tjata hela tiden och då mena jag verkligen hela tiden att vi ska komma, men dom kan inte komma hit?
Det kosta oss tusen kronor att åka dit plus att man ska handla mat oftast för dom ha ingen hemma, medans det kosta dom 500 att komma hit och då finns det alltid mat då dom kommer.
Vi ha inte mycket bättre ekonomi än vad dom ha, visst kanske bättre men bara därför ha vi inte råd att sitta och åka dit hela tiden.
Nej gud vad jag klaga och skriver sånt ni inte vill höra, men känner att jag måste skriva av mig lite.
Tycker om dom jätte mycket, dom är underbara och är glad att Peters släkt är så underbar.
Ha varit i förhållanden där släkten varit hemsk och man verkligen måste göra allt för att vara en bra människa och ändra på sig själv för att bli omtyckt och så ska det inte vara så jag är glad att Peters släkt är så go och gullig och man kan vara sig själv och fisa och rapa inför dom om man så vill.

Jag ska ta och göra mig något gott fika nu och mysa lite med Prinsen min framför tv:n.
Ska lägga mig snart och läsa och ligga på värmedynan =) Min bästa vän just nu.

Älskar Dig Peter, Tack för att du är så gullig och gör allt för mig just nu.
Du är underbar, TACK för att Jag får vara DIN.

      =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0