Vila efter maten...


... låter som en kanon ide =)
Åt kyckling, vitlökssmör, strips och beasås och det va jätte gott.
Peter jobba så jag tänkte lägga mig och vila, finns inget att se på tv nu så därför kan jag passa på att vila någon timme.

Även att vi ha varit super duktig att spara alla små pengar denna månad, räknade dom iförrgår och då va det 1004,50 kronor och igår då vi vann så växla vi in 200 kronor till små pengar =)
Varje gång vi handla så lägger vi små pengarna i "grisen" och sedan om vi handla om ha små pengar så betala vi aldrig med dom utan lägger dom såklart till samlingen.
Är skönt att kunna ha pengar undan sparade sådär, sedan ha vi ju även sparkontot då.

Alltid skönt att veta att man ha pengar undan sparade och speciellt sedan när Eddie kommer, det är alltid något man ska köpa och tänk då vad bra att ha pengar undan sparade ifall det är slutet av månaden och man ha dåligt med pengar.
Vi ha lagt undan en viss summa varje månad men vi ska inte spara så mycket nu, dels för att jag kommer inte få lika mycket pengar när jag är hemma och så kommer det gå mer pengar sedan också.
Ska fortfarande spara på sparkontot men inte lika mycket som förut utan lite mindre blir det.

Är så sugen på att köpa en tv till sovrummet, så jag tror att när svärmor kommer nästa gång ska vi köpa en då.
För då ha man skjuts och hon vill ju alltid till Birsta då hon är här, så en sväng förbi någon affär där dom säljer tv apparater ska nog inte vara något problem =)

Ja vila va det ja =)
Hehe sitter och skriver och skriver så till slut skriver man om sånt folk inte bryr sig i, men läs då inte hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0